• Aktualności

  • Podręczniki do informatyki 2023/24

    Klasa 1A 2023/24

    Informatyka na czasie 1. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 1. Liceum i technikum
    Autor: Autor: Mazur J., Perekietka P., Talaga Z.
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Klasa 3A 2023/24

    Informatyka na czasie 3. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 3. Liceum i technikum
    Autor: Mazur J., Perekietka P., Talaga Z.
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Klasa 1B

    Dla grupy z 1Bi

    Informatyka na czasie. Podręcznik. Zakres rozszerzony.
    Klasa 1. Liceum i technikum
    Autor: Mazur Janusz, Wierzbicki Janusz,
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Dla grupy z 1Ba

    Informatyka na czasie 1. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 1. Liceum i technikum
    Autor: Autor: Mazur J., Perekietka P., Talaga Z.
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Klasa 2B 2023/24

    Dla grupy 2Ba
    Informatyka na czasie 2. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 2. Liceum i technikum
    Autor: Autor: Janusz Mazur, Paweł Perekietka, Zbigniew Talaga, Janusz S. Wierzbicki
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Dla grupy 2Bi
    Informatyka na czasie. Podręcznik. Zakres rozszerzony.
    Klasa 2. Liceum i technikum
    Autor: Maciej Borowiecki, Prekietka Paweł
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Klasa 3B 2023/24

    Dla grupy 3Ba
    Informatyka na czasie 3. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 3. Liceum i technikum
    Autor: Mazur J., Perekietka P., Talaga Z.
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Dla grupy 3Bi
    Informatyka na czasie 3. Podręcznik. Zakres rozszerzony.
    Klasa 3. Liceum i technikum
    Autor: Maciej Borowiecki, Zbigniew Talaga, Janusz Mazur, Paweł Perekietka, Janusz S. Wierzbicki
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Klasa 1C 2023/24

    Informatyka na czasie 1. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 1. Liceum i technikum
    Autor: Autor: Mazur J., Perekietka P., Talaga Z.
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Klasa 1D 2023/24

    Informatyka na czasie 1. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 1. Liceum i technikum
    Autor: Autor: Mazur J., Perekietka P., Talaga Z.
    Wydawnictwo: Nowa Era

    Klasa 3E 2023/24

    Informatyka na czasie 3. Podręcznik. Zakres podstawowy.
    Klasa 3. Liceum i technikum
    Autor: Mazur J., Perekietka P., Talaga Z.
    Wydawnictwo: Nowa Era

    • Wykłady, e-kursy

    • Materiały różne

    • Podstawa programowa

      Na nową podstawę informatyki w liceum ogólnokształcącym i technikum należy patrzeć w powiązaniu ze zmianami, jakie nastąpiły w nauczaniu informatyki w szkole podstawowej. Wprowadzenie rozwiązywania problemów z pomocą komputerów i programowania od najmłodszych lat znacznie wydłużyło okres poznawania tych zagadnień, a przez to umożliwiło stopniowe i uporządkowane wprowadzanie elementów, które do tej pory uznawane były w informatyce za trudne.

      Najważniejszym celem kształcenia informatycznego uczniów jest rozwój umiejętności myślenia komputacyjnego, skupionego na kreatywnym rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin ze świadomym i bezpiecznym wykorzystaniem przy tym metod i narzędzi wywodzących się z informatyki. Takie podejście, rozpoczęte w szkole podstawowej, jest kontynuowane w liceum ogólnokształcącym i technikum zarówno w zakresie podstawowym, jak i rozszerzonym. Przedmiot informatyka jest realizowany przez wszystkich uczniów w każdej klasie, począwszy od klasy I szkoły podstawowej i jest kontynuowany w liceum ogólnokształcącym i technikum.

      Większość dziedzin korzysta z gotowych algorytmów i rozwiązań informatycznych, istotą informatyki jednak jest twórcze odkrywanie algorytmów, poznawanie metod rozwiązywania problemów i badanie ich efektywności. Takie podejście wpływa na zwiększenie jakości oraz efektywności nie tylko edukacji informatycznej uczniów, ale również przynosi korzyści w nauczaniu innych przedmiotów, wspomaga kształtowanie myślenia matematycznego, uczy naukowego podejścia do rozwiązywania problemów. Umiejętność korzystania z nowych technologii w sposób twórczy i krytyczny jest obecnie podstawową umiejętnością przydatną nie tylko młodym ludziom, ale także osobom dorosłym i starszym. Jest to warunek konieczny do aktywnego i pełnego korzystania z e-usług, a posiadanie tej umiejętności ma na celu zapobieganie ryzyku wykluczenia z życia społecznego. Pomaga ponadto niwelować barierę pokoleniową, usprawnia komunikację pomiędzy nauczycielami i uczniami, a w konsekwencji w całym społeczeństwie.

      Wprowadzane zmiany w kształceniu informatycznym lepiej przygotują uczniów do bezpiecznego życia w społeczeństwie przepełnionym technologią i będą ich zachęcały do wybierania dalszego kształcenia się na kierunkach informatycznych uczelni wyższych.

    • Uczniowskie prace graficzne

    • Zainteresowania