Wizyta w Operze Królewskiej - Zosia Doroszewska, 1A

Warszawa, 7 listopada 2018

Z naszą wychowawczynią, panią profesor Lilią Szczepaniak, panią wicedyrektor Elżbietą Skórcz i panem profesorem Mariuszem Wiśniewskim pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Głównym celem wyjazdu było obejrzenie spektaklu ,,Dziady- Widma" w reżyserii Ryszarda Peryta w Teatrze Królewskim w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie. To cudowne miejsce pozwoliło nam przenieść się w dawne czasy.W uroczym wnętrzu obejrzeliśmy przedstawienie niosące przesłanie , że człowieczeństwo spełnia się nie tylko w cierpieniu, ale także w miłosierdziu. Inscenizacji towarzyszyła utrzymująca w napięciu muzyka Stanisława Moniuszki wykonywana przez zespół Opery Oprócz tego zwiedziliśmy Starówkę, po której oprowadzili nas Michał Dropiewski, Filip Garnicz-Garnicki i Mateusz Joński, oraz Zamek Królewski.Apartamenty króla Stanisława Augusta Poniatowskiego zwiedzaliśmy indywidualnie.Obejrzeliśmy wartościowe dzieła sztuki Galerii Lanckorońskich i poznaliśmy historię zamku wzniesionego w XIV w.. Po uczcie duchowej, nastąpiła uczta prozaiczna. Zjedliśmy obiad, po czym udaliśmy się w drogę powrotną do Torunia.